Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 22  |  Kultura  |  Film

Čudežna ženska

Wonder Woman, 2017, Patty Jenkins

Ženski boj.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 22  |  Kultura  |  Film

Ženski boj.

Za Diano (Gal Gadot, nekdanja miss Izraela), superjunaško hčerko kraljice rajskega otoka, na katerem živijo le ženske, Amazonke, »ljudstvo bojevnic«, se vse spremeni, ko v paralelni svet, ki ga nevidna koprena ločuje od »našega« sveta, strmoglavi Steve (Chris Pine), pilot sestreljenega letala. Diana – Čudežna ženska – prvič vidi uro, tiča in moškega. In prvič sliši za poroko. Kar pa je ne gane: »Moški so dobri za prokreacijo, ne pa tudi za užitek.« In ko ji pilot pove, da tam zunaj divja svetovna vojna (prva), je to ne ustavi: »Ženska je ustvarjena za boj!« Čas je, da – v multikulti družbi ameriškega pilota, turškega vodiča, škotskega ostrostrelca in Indijanca – zlomi Boga vojne, nemškega generala (Danny Huston), ki pakira kemično orožje, s katerim bi bilo mogoče vojake preleviti v neuničljive morilske stroje.

Čudežna ženska je posneta po res čudežnem stripu, ki je začel izhajati leta 1941, kmalu po Supermanu (1938) in Batmanu (1939), in ki je bil za tiste čase tako neverjetno feminističen, da bolj že ne bi mogel biti. In Čudežna ženska – sicer kreacija Williama Moultona Marstona, izumitelja detektorja laži, manjkajoči člen med prvim in drugim valom feminizma, kot pravi Jill Lepore v briljantni knjigi The Secret History of Wonder Woman, – je zdaj, v času, ko desnica antifeminizem razširja s hitrostjo »alternativnih dejstev«, še vedno videti tako subverzivno, kot da je ravno prišla. Submisivne vloge, ki bi jih morala »igrati« ženska, so ji tuje, v žensko jo je treba obleči in maskirati, da moških ne bi kar odpihnila, moški monopolizem se ji zdi tako komičen kot žensko trpljenje, njene osvobojenost, moč in neodvisnost pa pilota plašijo in obenem vzburjajo. Kot njen poliglotski socializem. Lara Croft ni bila še nič. Ha. Kot je nekoč rekel Marston: »Čudežna ženska je psihološka propaganda za tip nove ženske, ki bi morala vladati svetu.«

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.