Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 24  |  Kultura  |  Film

Spomini na ljubezen

Mal de pierres, 2016, Nicole Garcia

Divjak.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 24  |  Kultura  |  Film

Divjak.

Film Spomini na ljubezen se preveč trudi, da bi ugajal. Toda ugajati ne skuša le estetsko, s turističnim, tako rekoč razgledniškim izgledom, bukolično staromodnostjo, Čajkovskim in nežnim vizualnim masiranjem Marion Cotillard, temveč tudi politično – s kritiko patriarhalne seksualne politike, s katero se ljudje, ki take arty filme gledajo, itak strinjajo. Spomini na ljubezen, ki se dogajajo ob koncu II. svetovne vojne in po njej, si hočejo na vsak način čestitati za svoj »pravilen« pogled na seksualno politiko, pri čemer pa jih zanese tja, od koder bežijo. Za začetek, tu imate Gabrielle (Marion Cotillard), Francozinjo iz kmečke družine, ki je pri dobrih tridesetih še vedno samska – rada bere, ljubi globoke misli, hlepi po romantiki. Tu in tam jo zgrabijo hudi krči, verjetno zaradi depresije in represije, kajti živi na podeželju, kjer jo imajo vsi za »čudakinjo«, celo »norico«, bolj ali manj zato, ker še ni poročena.

Mama ji na hitro predpiše Joséja (Alex Brendemühl), mirnega, ne ravno ambicioznega španskega kmeta, s katerim se poroči. Hladno. Brez ljubezni in brez strasti. Kar pomeni konec neodvisnosti. Grozno, se strinjamo – Gabrielle postane ujetnica in žrtev patriarhalnih fantazij. Tudi zakonski seks je, kot vidimo, seks brez užitka. Še huje: zakonski seks je videti kot nekaj, v kar je prisiljena – kot posilstvo. Kmalu je videti celo kot prostituiranje, saj se »žrtvuje«, da mož tesnega družinskega proračuna ne bi trošil za prostitutke. Toda potem zboli (»mal de pierres«) in odpotuje v idilični alpski sanatorij, kjer končno sreča »pravega« moškega – seksi mladeniča (Louis Garrel), vojnega heroja brez ene noge, ki pa se piše Sauvage. Po naše: Divjak. To je zdaj »pravi« seks. Film, ki odkimava patriarhalni seksualni politiki, prikima prav najrigidnejši fantaziji patriarhalne seksualne politike – da ženska v resnici hlepi po »divjaku«, ki jo bo »raztrgal«. Sauvage kakopak ni umazani »divjak« iz gozda, temveč elegantni, aristokratski, poduhovljeni, spevni svetovljan, ki z doživetim stokanjem in telenovelističnim smislom za senzualno masažo čestita njeni »oceanski« želji – »sanjski« moški iz Dr. romanov ali pa Playboyevih nokturnov.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.