Bernard Nežmah

 |  Mladina 48  |  Kultura  |  Knjiga

Peter Jančič: »Fake news« – Lažnive novice

Družina, Ljubljana, 2017, 19,90 € Prebral: Bernard Nežmah

+ + + +

Knjiga o zakulisjih, manipulacijah in fabrikacijah informacij v časniku Delo.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Bernard Nežmah

 |  Mladina 48  |  Kultura  |  Knjiga

+ + + +

Knjiga o zakulisjih, manipulacijah in fabrikacijah informacij v časniku Delo.

Petindvajset let je bil eden osrednjih političnih novinarjev, potem pa ga je sredi dneva ekipa Stojana Petriča preprosto odpustila. Ne le njega, več deset, celo več kot sto jih je izgubilo službo. A med njimi je Jančič edini, ki je osebne izkušnje objavil v knjigi in jih osmislil tudi iz perspektive korektnega poročanja. Ko je konec prejšnjega desetletja pod pritiskom odstopil s položaja odgovornega urednika, je imel časnik tolikšno naklado, kot jo imajo danes skupaj Večer, Delo in Dnevnik. To daje še dodatno kredibilnost njegovim kritičnim zapisom. V njih izrisuje konkretne osebe v konkretnih situacijah, pri čemer ohranja faktografski credo – istega urednika predstavi v njegovi propagandni vnemi, a mu v drugem primeru zapiše tudi pohvalo o profesionalnih standardih, novinarko, s katere pisanjem se ne strinja, vseeno brani pred preganjanjem tožilstva. Skozi njegovo pisanje pa se kristalizira tudi novejša zgodovina časnikarstva.

V devetdesetih letih opisuje svoje duele s predsednikom Kučanom in premierom Drnovškom, med katerimi je denimo slednji zaradi neprijetnega vprašanja zapustil intervju, njegovi zadnji dueli pa so potekali samo še znotraj hiše – z nekompetentnimi uredniki. Ta ocena ni subjektivna, po novem je v časniku lahko urednik tudi ta, ki poprej nikoli ni urejal medijev. Degradacija poklica, od tod pač naravni padec bralstva. Avtor se drži principa, da piše le o področju, na katerem je ekspert, svoje pisanje o Delu tako razširi še na nacionalno televizijo, ki jo je desetletje spremljal kot član različnih svetov RTV SLO. Osrednja nit je vratolomna: transformacijo dnevnikov predstavlja kot obliko politične manipulacije, ki sistematično demonizira Janeza Janšo in novinarski poklic spreminja v politično propagando. Njegov poslednji argument – med političnimi novinarji ni več nobenega, ki bi veljal za desničarja.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.

Pisma bralcev

  • Jure Apih, Ljubljana

    Knjige: Peter Jančič: »Fake news«

    Nič ni narobe, če Bernard Nežmah časti svojega nazorskega somišljenika. Gre pač za vrednostne sodbe, ki se ne merijo z vatlom. Problem pa je, ko z enako vehemenco te sodbe argumentira s podatki, ki pa so preprosto merljivi. »Ko je koncem prejšnjega desetletja (Peter Jančič) pod pritiskom odstopil s položaja odgovornega urednika, je imel časnik (Delo) tolikšno naklado, kot jo imajo danes skupaj Večer, Delo in... Več

  • Bernard Nežmah, Mladina

    Knjige: Peter Jančič: »Fake news«

    Na književno kritiko se je odzval nekdanji predsednik uprave Dela Jure Apih, ki je v pismu opozoril na pomen dejstev. Moj zapis, da je imelo Delo ob odstopu tedanjega urednika Petra Jančiča tolikšno naklado, kot jo imajo danes skupaj Delo, Dnevnik in Večer, je primerjal z uradnimi podatki revidirane prodajne naklade in ugotovil: leta 2009 je Delo povprečno prodalo 54. Več

  • Jure Apih, Ljubljana

    Odgovor Jureta Apiha Bernardu Nežmahu

    Ob kritiki knjige Petra Jančiča: »Fake news« Nobena sholastična akrobacija ne pomaga, nobene domiselne primerjave turbulentnega časopisnega trga deset let kasneje ne morejo zamegliti brutalnega dejstva: v obdobju 2004 do 2007 je Delo odpovedalo šest tisoč stalnih naročnikov, prodana naklada pa je padla za trinajst tisoč izvodov dnevno. V enakem obdobju se je na Dnevnik naročilo dva tisoč novih naročnikov, skupna... Več