Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 52  |  Kultura  |  Film

Film o Ferrariju, ki vas ne utruja z neskončnimi dirkami

Ferrari je več kot le anatomija in vivisekcija brenda, saj pokaže, koliko morbidne patologije, arogance, grozot, posesivnosti, drznosti, mizantropije, brezobzirnosti, »smrtonosnih strasti« in dirkanja gre v brend

za +

Smrtonosne strasti. Ferrari, Michael Mann, 2023.

Ferrari je film o Ferrariju, ki pa vas ne utruja z neskončnimi dirkami – to ste videli v Izzivalcih (Ford v Ferrari). Oh, in v iteracijah Hitrih in drznih. Toda: ko bolid odleti v zrak, zleti dirkač v eno stran, sam bolid pa v drugo. Ali pa zleti med publiko – in jo opustoši. Kot da je vojna. Bolid – ja, ferrari, ki ga pilotira Alfonso Antonio Vicente Eduardo Angel Blas Francisco de Borja Cabeza de Vaca y Leighton markiz Portaga (Gabriel Leone), španski dirkač formule 1 in olimpijec (v bobu) – se prelevi v orožje za množično uničevanje. Kar ni težko: pred tem postane orožje za množično zapeljevanje – atraktivni, kinetični, glamurozni bolidi ljudi zmamijo k cesti, po kateri poteka Mille Miglia, smrtno nevarna dirka po Italiji. Med rednim prometom. Tega gladiatorskega momenta ni več. Toda leta 1957, ko se dogaja ta film, je še bil. Dirkači so še umirali – kot neustrašni »osvajalci« neznanega in še neraziskanega sveta, ki so se žrtvovali za »napredek«.

Enzo Ferrari (Adam Driver), karizmatični konstruktor dirkalnika dirkalnikov, nekdanji dirkač, elegantni stoik, commendatore (lahko bi vodil tudi hišo Gucci ali opero), je znal v to, da so tvegali, prisiliti tako svoje dirkače kot publiko. V Ferrariju, ki ga je posnel osemdesetletni Michael Mann, že tradicionalno zaljubljen v eksperte vseh vrst (Ulice nasilja, Lovec na ljudi, Prebujena vest, Vročina ipd.), skuša preživeti svoje strašne ambicije in svojo obsedenost – zadolžen je (po Ferrariju se stegujeta Ford in Fiat) in užaloščen (sin Dino je leto prej umrl, tako da vidi duhove), firma Ferrari je na robu bankrota, njegov zakon z odločno, ledeno, jezno Lauro (Penélope Cruz), ki je tudi njegova poslovna partnerka (njegova investitorka), trga »druga« ženska, Lina Lardi (Shailene Woodley), sicer mati njegovega potencialnega naslednika (za katerega Laura ne ve), njegove mavzolejske emocije so sončna očala, njegov dizajnerski gon smrti je sicer glasba za oči, toda Maserati mu tako streže po »življenju«, da je Mille Miglia res njegova zadnja priložnost. Ferrari je več kot le anatomija in vivisekcija brenda, saj pokaže, koliko morbidne patologije, arogance, grozot, posesivnosti, drznosti, mizantropije, brezobzirnosti, »smrtonosnih strasti« in dirkanja gre v brend. Ko so Ferrariju umrli prijatelji in sin, je postal ravno dovolj apatičen do smrti, tragedije in človeštva, da je lahko svojim dirkačem zapovedal, naj zavirajo kasneje. Ali pa sploh ne. (kino)

Q939wuvbX1w

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.