• Vanja Pirc

    23. 8. 2024  |  Mladina 34  |  Kultura  |  Dogodki

    Pozor, kultura

    Do 31/08

  • Stanka Prodnik

    23. 8. 2024  |  Mladina 34  |  Kultura  |  TV

    TV komentar / Leto dni kasneje

    Tik pred začetkom novega programskega leta, ki se dejansko, ne pa tudi formalno začne konec avgusta, ko se zaposleni na RTV vrnejo z bolj ali manj zasluženih počitnic ter ponovno zaženejo redne oddaje – kako anahrono je to poletno mrtvilo, ki si ga še vedno vsako leto privošči TV Slovenija –, si bomo privoščili vpogled v stanje na javni televiziji. Kam smo torej prišli po dobrem letu novega vodstva? Ni tako slabo, kot se na prvi pogled zdi. Poslovanje je stabilizirano, premiki zlasti v programskem delu informativnega programa so se zgodili, stavka je prekinjena, zaživele so v času janšizma ukinjene oddaje, nastale so tudi nove in dobile svoje gledalce (nazaj), celo vlada se je nehala delati, da z RTV Slovenija nima nič in po desetih letih prispevek (z januarjem 2025) sklenila povišati, pri čemer je to naredila pasivno, neaktivno in šele po tem, ko jo je na njeno neizpolnjevanje dolžnosti do javnega servisa opozorila evropska komisija. Realno gledano – gre namreč za ogromen sistem, eno največjih institucij v državi, upoštevaje tudi podjetja – bi težko pričakovali več. In za tem je dejansko ogromno dela in odrekanj, pa čeprav se morda od zunaj ne zdi tako.

  • Saša Eržen

    23. 8. 2024  |  Mladina 34  |  Kultura  |  Hudo

    Spalni šotor

    Ustvarjanje optimalnih razmer za spanje je za starše majhnih otrok pogosto izziv. Pri dojenčkih in malčkih, ki so bolj občutljivi za svetlobo, pa tudi hitro spodbujeni z dogajanjem okoli sebe, je za spanje na primer zelo pomembna zatemnjena soba; poleti tako ali tako hodijo spat, ko je zunaj še svetlo, prav tako potrebujejo počitek sredi dneva. Slumberpod je manjši zatemnitveni iglu šotor, ki pride prav na potovanjih, med obiski, pa tudi doma, saj z njegovo pomočjo ustvarimo temno sobico kar sredi hotelske sobe, sobe za goste ali spalnice staršev, ko ga poveznemo čez otroško posteljico, stajico ali blazino. Šotor blokira več kot 95 odstotkov svetlobe, hkrati pa tako otroku kot odraslim omogoča zasebnost. Ima nekaj odprtin za zračenje, vanj pa lahko vstavimo manjši ventilator, ki je priložen, in po želji še nadzorno kamero. Namenjen je le uporabi v zaprtih prostorih, ker je zložljiv, ga v vrečki zlahka prenašamo naokoli, mogoče pa ga je tudi oprati v pralnem stroju. Primeren je za dojenčke od štirih mesecev starosti; takrat telo tudi začne tvoriti melatonin, ki nastaja ponoči, prav po zaslugi teme.

  • foto: Igor Škafar

    23. 8. 2024  |  Mladina 34  |  Kultura  |  Ulica

    Brandee in Scottee

  • Jaša Bužinel  |  foto: Jaka Teršek

    23. 8. 2024  |  Mladina 34  |  Kultura  |  Portret

    Kavasutra / Bend, ki ga podžiga razlikovanje od zehavega povprečja

    V času, ko želijo bendi predvsem lakajsko ugajati potrebam povprečnega poslušalca, so neprilagojenci, kot je izmuzljivi jazz rock kvartet Kavasutra, prava redkost. Goriško zasedbo, ki jo sestavljajo brata Ajk (vokal, kitara) in Timi Vremec (bas kitara), Anton Lorenzutti (kitara) in Robi Erzetič (bobni), žene neki buldožerski drajv po izogibanju komfortnosti in konformnosti. »Kavasutra je ventil za naše frustracije in orodje za spopadanje z nesmiselnostjo življenja,« z nasmeškom pravi Anton Lorenzutti. »Je tudi poligon za besedne igre in neumne šale,« doda Timi Vremec. »Je naš in kmalu tudi vaš najljubši bend,« ga dopolni Ajk Vremec.

  • Damjana Kolar

    23. 8. 2024  |  Kultura

    REJVikend / Vodnik po klubskih dogodkih

    Ne veste, kam v petek in soboto zvečer? Preverite, kaj smo izbrali za vas.

  • DK, STA

    22. 8. 2024  |  Kultura

    Mladi levi / Skupne krajine in 20-letnica Stare mestne elektrarne

    Od 22. do 31. avgusta bo v Ljubljani potekal 27. mednarodni festival sodobnih uprizoritvenih umetnosti Mladi levi, njegov začetek pa bo tokrat nekoliko drugačen. Z mednarodnim projektom Skupne krajine nas bodo najprej povabili v naravo ob Koseškem bajerju, zadnji teden avgusta pa se bodo zvrstili še ostali dogodki.

  • Uredništvo

    21. 8. 2024  |  Kultura

    »Medvedi so veljali za sorodnike ljudi«

    "V finskem ljudskem izročilu so medvedi veljali za sorodnike ljudi. Ko stojijo na zadnjih nogah, so lahko zelo človeški. A kljub temu so bili vselej tarče lova, čeprav je ta potekal pod strogimi pravili – v risoromanu eden od prizorov temelji izključno na obredih lova na medveda. Želela sem vključiti nekaj razmislekov o tanki meji med ljudmi in drugimi živalmi, o tem, kako se odločimo, katere vrste bomo jedli in katerih ne. Seveda pa so medvedi v Oksi nekakšni pramedvedi, medvedi iz mitov v 'času pred časom', zato se morda zdijo bolj človeški kot senčno človeški liki, ki naseljujejo risoroman."

  • STA

    21. 8. 2024  |  Kultura

    Kranj Foto Fest / Kolektivni odziv

    Z odprtjem dveh razstav v Kinu Šiška in Galeriji Fotografija v Ljubljani se danes začenja 4. Kranj Foto Fest. Slovesno odprtje festivala bo sledilo jutri v Kranju z vodenimi ogledi festivalskih razstav s fotografi, ki razstavljajo na festivalu. Festival bo obiskovalcem poleg razstav ponudil tudi bogat program delavnic, predavanj in pogovorov.

  • STA

    20. 8. 2024  |  Kultura

    Slavje ob stoletnici prve konstruktivistične razstave na Slovenskem

    V telovadnici Šolskega centra Ljubljana na Aškerčevi ulici bo 21. avgusta ob 22. uri na ogled gledališki informans ob stoletnici prve konstruktivistične razstave na Slovenskem. Razstava Avgusta Černigoja je bila pred stotimi leti prav na tej lokaciji, v telovadnici tedanje Tehniške srednje šole, na ogled od 15. do 25. avgusta 1924.

  • Uredništvo

    20. 8. 2024  |  Kultura

    Koliko smo dejansko lahko znotraj neke družbe izolirani?

    "Sporočilo filma ni enoznačno. Zanimalo me je, koliko smo dejansko lahko znotraj neke družbe izolirani, koliko se lahko zapremo v svoj mehurček, da bomo lahko zaščiteni pred resničnostjo, ki se nas ne bo dotaknila. Tako ohranjamo homeostazo domačega okolja in družinskih odnosov. Pa čeprav so na trhlih nogah, kar vidimo tudi v filmu. Po drugi strani je pomembno tudi vprašanje empatije, ne samo pomanjkanje empatije pri likih, ki se nam sicer razkrijejo kot osebe s svojimi težavami in razlogi za zelo bizarna početja, ampak tudi naše lastne. Se mogoče lahko v kakšnih trenutkih prepoznamo v njihovem početju?"

  • DK, STA

    19. 8. 2024  |  Kultura

    10. FeKK / Več kot 130 kratkih filmov

    Od 19. do 24. avgusta bo v Ljubljani potekal 10. Festival kratkega filma FeKK, ki ga pripravlja Društvo Kraken. V Letnem kinu Slovenske kinoteke na Muzejski ploščadi Metelkova, v dvorani Slovenske kinoteke, v Kinodvoru, v Trubarjevi hiši literature in na drugih lokacijah se bo zvrstilo 27 projekcij in različnih dogodkov, z več kot 130 kratkimi filmi, ki prihajajo iz več kot 30 različnih držav.

  • Damjana Kolar

    17. 8. 2024  |  Kultura

    Film tedna / Odrešitev za začetnike

    V Kinodvoru bo 22. avgusta ob 20.30 projekcija filma Odrešitev za začetnike, v katerem režiserka Sonja Prosenc (Drevo, Zgodovina ljubezni) raziskuje sodobna družbena vprašanja v humorni, tragikomični reimaginaciji Pasolinijeve Teoreme. Po projekciji bo sledil pogovor s Katarino Stegnar, Milo Bezjak in Markom Mandićem.

  • Borja Borka 

    16. 8. 2024  |  Mladina 33  |  Kultura  |  Plošča

    Chrystabell & David Lynch: Cellophane Memories

    Več kot petindvajsetletna občasna filmsko-glasbena kolega in družabnika strežeta s tretjim skupnim albumom. Vokalistka Chrystabell in tokrat glasbeni multitasker David Lynch delujeta pričakovano utečeno in sproščeno. Cellophane Memories je predvsem dosledna zračna vaja v plastenju vokalov prve (ki se občasno vrtijo tudi nazaj) z ambientalnimi dodatki synthovskih blazinic in kitarskih minimalističnih ornamentov drugega. Razpoloženje je meditativno, nežno temačno, hipnotično in sedativno. Najbolj impresivna je sestavljanka vokalnih drobcev, ki kljub nasičenosti ne deluje natlačeno, a proti koncu le postane monotona. S prispevkom nedavno preminulega mojstra Badalamentija v uvodu.

  • Jaša Bužinel

    16. 8. 2024  |  Mladina 33  |  Kultura  |  Plošča

    King Gizzard & the Lizard Wizard: Flight b741

    Po mikrotonalni, thrashmetalski, yachtrockerski, synthpopovski in 21 drugih studijskih platah (vsaki s svojim zvokom, a vsaki prepoznavno gizzardski!) avstralski slogovni kameleoni s časovno kapsulo tokrat potujejo v sedemdeseta leta, v zlato ero ameriškega rocka. Kot zaščitniki jebivetrskega muziciranja, kjer šteje le to, da se imaš z bendom fajn, si neobremenjeno prisvajajo bluesovske, country in southern rock klišeje in jih peštajo v retro zveneče hitiče, seveda na tipično karikiran, samoironičen, parodičen, campy način. Ne manjka trapastih izbruhov na ogrlicah, ZZ-topovskih riffov, vznemirljivih večglasij in osladnih stadionskih refrenov. Povsem neresna in predvsem zabavna plata za avtocestne zastoje.

  • Gregor Kocijančič

    16. 8. 2024  |  Mladina 33  |  Kultura  |  Plošča

    Ravyn Lenae: Bird’s Eye

    Ravyn Lenae je letvico s prvencem Hypnos, eno najboljših R & B-plošč leta 2022, postavila zelo visoko, a njen značilni, skrajno ležerni zvok (neo)soula in psihedeličnega indie popa je bil preveč neopazen za resen prodor v mainstream. Na drugi plošči k sreči ostaja zvesta spokojni zvočni sliki, s katero si je ustvarila ime med ljubitelji bolj eteričnih odvodov R & B-ja, naklonjenost večjih množic pa tokrat skuša pridobiti z gostovanji prvokategornikov, kot sta Childish Gambino in Ty Dolla Sign. Pevka ponovno prepriča z izjemnim songwritingom, božajočim falzetom in blaženimi harmonijami, žal pa je produkcija tokrat veliko bolj ukročena in standardizirana kot pri prvencu, to pa je (poleg rahlo pretiranega eklekticizma) tudi edina stvari, ki jo albumu lahko očitamo.

  • Jaša Bužinel

    16. 8. 2024  |  Mladina 33  |  Kultura  |  Plošča

    Jack White: No Name

    KGLW (iz sosednje recenzije) se rockerskih tropov sedemdesetih let loteva s polno malho milenijske samoironije, težkokategornik garažnega rocka pa na svoji šesti studijski plošči dokaj sorodne estetike obravnava z vso resnostjo čistokrvnega purista. Kakor tudi pritiče nekomu, ki se je na začetku tisočletja, ko je bil še polovica dua The White Stripes, proslavil kot preroditelj »klasičnega rockovskega zvoka«. Tudi njegova prva solo albuma, Blunderbuss (2012) in Lazaretto (2014), lahko uvrstimo med redke presežke minulega desetletja, ko je mainstreamovski rock ob prevladi hiphopa, trapa, elektronike in poptimizma bolj ko ne životaril (in se pravzaprav nikoli ni zares pobral). Ob naslednjih treh izdajah, predvsem zadnji eskapadi v folk rock vode z albumom Entering Heaven Alive (2022), se je obrnilo precej manj glav. O njem smo pogosteje brali v drugih kontekstih, predvsem o njegovi vlogi šefa tovarne vinilk, lastnika ploščarn in založnika, skratka, poslovneža.

  • Bernard Nežmah

    16. 8. 2024  |  Mladina 33  |  Kultura  |  Knjiga

    Emi Yagi: Briljantna domislica gospodične Šibata

    Naslov dela, katerega pomen je v angleškem, francoskem, španskem, srbskem in večini drugih prevodov dnevnik praznine, je v slovenskem prevodu kalk nemškega in italijanskega naslova. S tem kajpak potegne bralca, ki bo kratkemu romanu sledil do konca, domislico namreč avtorica prav spretno vrti med – je res ali ni. A četudi se počuti opeharjenega, novi literatki nima kaj očitati, saj je sam precenil moč besede briljantno: peripetije, osrednja junakinja in slog knjige pač ne povzdignejo med velika dela.

  • Matej Bogataj

    16. 8. 2024  |  Mladina 33  |  Kultura  |  Knjiga

    Vladimir Nabokov: Kralj, dama, fant

    Franc iz romana, ki se v poimenovanju igralnih kart skriva pod »fant«, se poln gnusa in strahu odpravlja od doma v službo k stricu v metropolo in tam se pokaže njegova povzpetna narava: ker težko, tudi sam začetnik v potovanju, zato toliko bolj namazan s predsodki in gnusom vseh vrst, trpi sopotnike, se odloči in prestopi v drugi razred. Tam je vse drugače, ženske privlačne, možaki uglajeni, pri čemer ima še dodano srečo, saj sta njegova sopotnika v kupeju ugledni in uspešni stric in njegova prelestna nadčedna, če že ne tudi čednostna žena. Franc je pečen, že vnaprej pripravljen slepo slediti njenim pričakovanjem, ki jih potem podkrepi še z meseno avanturo in zahtevo po eliminaciji tekmeca.

  • Dora Trček

    16. 8. 2024  |  Mladina 33  |  Kultura

    Plesati prihodnost

    Italijanski Rolling Stone je pred kratkim objavil seznam petnajstih najboljših poletnih festivalov po vsem svetu. Med pričakovanimi festivalskimi giganti, kot so Glastonbury, Lollapalooza, Dekmantel, Sziget, Primavera Sound in drugi, se je, morda nekoliko nepričakovano, znašel tudi slovenski festival. Gre za ljubljanski Grounded, festival »elektronske glasbe, kritične misli in aktivizma«, ki so ga pri reviji kratko in povedno označili kot »prihodnost klubske glasbe«.

  • Marcel Štefančič jr.

    16. 8. 2024  |  Mladina 33  |  Kultura  |  Film

    Ali že lahko postanemo motnja?

    Družina pokliče duhovnika Florina Florescuja (Alexandru Dabija), da bi molil za žensko, ki umira. Rak jo je že povsem razdejal in požrl – le še hrope. V strašni agoniji. Duhovnik začne moliti, toda njeni hčerki se zdi, da duhovnik ne moli za materino življenje, temveč za njeno čimprejšnjo smrt. Hej, kaj je to? Kaj se greste? »To je posebna molitev, ki dušo poziva, naj zapusti telo,« pravi duhovnik, ki vidi, da ženska blazno trpi. Molite, da bi živela, ga vzpodbuja njena hči. »Mama hoče živeti, ne pa umreti!« Ne, duhovnik, ki se zaveda, da je smrt še neizbežnejša od davkov, je videl ogromno umiranja in ogromno trpljenja, videl je metastaze, zato ve, kdaj ljudje brezmejno trpijo, kdaj je vse narobe, kdaj jih ni več mogoče rešiti in kdaj umirajo – in kdaj je najbolje, da čim prej umrejo. Hči umirajoče mu reče, da je slišala, da je neki duhovnik z molitvijo delal čudeže – mrtve je vračal v življenje. A tudi Florin z molitvijo naredi čudež – njena mati kmalu po njegovi molitvi res umre. Molitev deluje! Še več: molitev deluje kot evtanazija. Evtanazija je božja volja, če hočete.

  • Marcel Štefančič jr.

    16. 8. 2024  |  Mladina 33  |  Kultura  |  Film

    Mountain Queen: The Summits of Lhakpa Sherpa

    Lhakpa Sherpa je prva ženska, ki je bila na Mount Everestu desetkrat – in tale doku spremlja ravno njen deseti vzpon. Rekli boste: Lhakpa živi svoje sanje. Ne – pač pa živi svoje travme. Poročena je bila z znanim ameriško-romunskim alpinistom Gheorghejen Dijmărescujem, ki jo je – celo med osvajanjem Everesta – zlorabljal in pretepal ter jo iz patriarhalnega Nepala odpeljal v znojilniško Ameriko, kjer je obtičala z dvema hčerkama, razpeta med connecticutskim supermarketom, v katerem sedem dni na teden pere posodo ( ja, to je njen »fitness«, njena »telovadnica«), in Everestom, svojim »doktorjem«, kot pravi. Mountain Queen je odlična študija tihega, emocioalnega, mentalnega preživetja v kapitalizmu in na gori, ledeni, kruti, fatalni, nemogoči, a še vedno varnejši in znosnejši od toksičnih družinskih vrednot. (Netflix)

  • Marcel Štefančič jr.

    16. 8. 2024  |  Mladina 33  |  Kultura  |  Film

    MaXXXine

    Nekoč, tam v osemdesetih letih prejšnjega stoletja, so obstajale videoteke, polne frikovskega multižanrskega B-pofla, posebej erotičnih trilerjev, sci-fi komedij in vidiotskih psihošokerjev, v katerih so igrale tudi porno zvezde, recimo Traci Lords, Ginger Lynn in Amber Lynn. V MaXXXine, nadaljevanju Westovih psihošokerjev X in Pearl, postavljenem v Los Angeles sredi osemdesetih, jih nadomešča Maxine (Mia Goth), porno igralka z očmi Bette Davis, tipična lumpenholivudska prekarka (peep-show je njen drugi šiht), ki dobi priložnost za nastop v Puritanki 2, nizkobudžetnem satanističnem slasherju, »B-filmu z A-idejami«, kot pravi producentka (Elizabeth Debicki), toda realnost, ki jo terorizirajo serijski morilec (»Nočni klavec«), satanistična histerija, križarji moralne »večine« in reaganomični neoliberalizem, je tako deregulirana (just do it!, vsi so direktorji svojih jazov, vsi so podjetniki, trg je prost, libido gigantesken, Walk of Fame na vidiku), da kmalu zasenči film-v-filmu, tem bolj, ker ima tudi opolnomočena, hladnokrvna, neustrašna Maxine tako mračno, tako pikantno, tako travmatično, tako meta preteklost, da bi filmi zanjo – za to pravo A-idejo – ubijali. Dialogi so grožnje, maščevanja so žmohtna, ljudje grizlijevski, Kevin Bacon, ki te – zaradi dobro znane igrice Šest stopenj Kevina Bacona (Six Degrees Of Kevin Bacon) – vedno navda z občutkom, da lahko prek njega prideš do kogarkoli, tudi do izgubljene ljubezni, pa je le joke: družba, ki jo podžiga neoliberalna kontrarevolucija (stroj za proizvajanje deziluzij in žrtev), je nasilnejša od najnasilnejšega filma. (VOD – Prime Video, AppleTV ipd.)

  • Marcel Štefančič jr.

    16. 8. 2024  |  Mladina 33  |  Kultura  |  Film

    Konča se z nama

    Telenovele so zgodbe o abuzivnih odnosih – o nasilju v družini, o partnerskih zlorabah, agresivnosti, toksičnosti, manipuliranju. Moški in ženska – bodisi mož in žena ali ljubimca – se žreta, mučita, trpinčita in požreta. Ja, odnos res konzumirata. Sejalci toksičnosti so običajno moški, toda telenovele jih ne prikazujejo kot pošasti, temveč kot zapeljive, seksi alfa moške. Ne, telenovele nimajo nič proti abuzivnim odnosom – izkoriščajo jih, slavijo, tržijo, afirmirajo, fetišizirajo, pornificirajo, zlorabljajo. Legitimirajo. Telenovele so zadnje, ki bi kritizirale ali odsvetovale abuzivnost. Au contraire: priporočajo jo – serializirajo. Nikoli se je ne naveličajo. Zato so sicer krajše od večnosti, a daljše od življenja. In tudi film Konča se z nama, ekranizacija slavnega, že kar razvpitega romana o abuzivnem razmerju, ki ga je leta 2016 objavila Colleen Hoover, avtorica številnih romanc, nekdanja socialna delavka, izgleda kot telenovela. Sopiha kot telenovela. Preskakuje kot telenovela. Kar pa naj vas nikar ne zavede: Konča se z nama je telenovela. Lily (Blake Lively) se vrne domov, da bi govorila na očetovem pogrebu, a ne odpre ust – oče je namreč pred njenimi očmi zlorabljal, pretepal in celo posiljeval njeno mater.

  • Marcel Štefančič jr.

    16. 8. 2024  |  Mladina 33  |  Kultura  |  Film

    Anselm

    Wim Wenders je dve leti snemal Anselma, 3D doku o nemškem konceptualnem slikarju in kiparju Anselmu Kieferju, rojenem leta 1945, ko je Nemčija obležala v ruševinah in sramoti, obsojena na smrt in denacifikacijo. In Kiefer Nemčiji ni nikoli pustil, da bi pozabila, da je leta 1945 obležala v ruševinah in sramoti, obenem pa ji tudi nikoli ni pustil, da bi pozabila, zakaj je leta 1945 obležala v ruševinah in sramoti. Svoje slike je nekoč sežgal, da bi ustvaril repliko holokavstnega mesa in pepela nacističnih koncentracijskih taborišč, spet drugič pa je razstavil Okupacije, fotografije, ki prikazujejo, kako z iztegnjeno roko nacistično salutira na evropskih lokacijah, na katerih so nacisti zagrešili hude zločine. A že njegove instalacijske skulpture belih ženskih poročnih oblek, ki jih vidimo na začetku (njegov francoski atelje/muzej/projekt v Croissyju je tako velik, da se mora po njem prevažati s kolesom), so tako mučne, morbidne, kot da so relikti neke vojne, kar tudi so – kostumi dolge fašistoidne patriarhalne vojne, v kateri so bile ženske demonizirane in nevidne.

  • Izak Košir

    16. 8. 2024  |  Mladina 33  |  Kultura  |  Dogodki

    Pozor, kultura

    Do 18/08

  • Stanka Prodnik

    16. 8. 2024  |  Mladina 33  |  Kultura  |  TV

    TV komentar / Spomin na to, kar je (skorajda) bilo ...

    Sem pa tja naše radovedne oči zavandrajo tudi na Planet TV, kamor se je z nacionalne televizije na mesto odgovornega urednika informativnega programa zavlekel Janšev medijski rabelj Uroš Urbanija. Ne zato, ker bi ob tem pretirano uživali, to bi bilo res pretiravanje, pač pa, da se spomnimo, pred kom in pred čim nam je nedavno uspelo ubraniti javno radiotelevizijo. Ko smo tako prejšnji petek poprijeli za daljinca in se je na zaslonu pred nami prikazal Luka Svetina ( ja, tisti fant, nadobudni novinar, ki se je nekoč mudil po hodnikih SDS-televizije Nova24TV, nato pa, praktično čez noč, postal voditelj Odmevov), bi verjetno lahko že zaprli program. A smo vendarle vztrajali še malo.

  • Saša Eržen

    16. 8. 2024  |  Mladina 33  |  Kultura  |  Hudo

    Betriton

    »Kaj je tisto modro na sredi morja, je to čoln, bicikel ali počitniška prikolica?« se bodo spraševali dopustniki, ko bodo prvič uzrli nenavaden konglomerat. Vse troje! Betriton je plovilo, vozilo in bivak v enem, Latvijec Aigars Lauzis pa je zamisel zanj dobil med svojim nekajletnim epskim kolesarjenjem od Londona do Tokia, ko je prevozil približno 30.000 kilometrov. Amfibijska prikolica je po potrebi lahko čoln, tricikel ali camper, zato je odlična nomadska počitniška namestitev za vse, ki jim je blizu narava in imajo radi razgibane počitnice. Zadeva v celoti deluje na električni pogon in je primerna za dve osebi. Z dvoživko lahko na primer raziskujemo mesta, podeželje, jezera, morje in obalo, pri čemer je treba potovati premišljeno ter vso odvečno kramo pustiti doma, saj prenese skupno obremenitev do dvesto kilogramov, nekaj takega pa tehta tudi sama. Največja hitrost, ki jo lahko dosežemo s čolnom, je osem kilometrov na uro, s triciklom je omejena na petindvajset. Trenutno zanjo zbirajo prednaročila, do kupcev naj bi prispela še letos. Betriton bo mogoče tudi najeti, vendar še ni znano, kje.

  • foto: Igor Škafar

    16. 8. 2024  |  Mladina 33  |  Kultura  |  Ulica

    Fedr

  • Dora Trček  |  foto: Jaka Teršek*

    16. 8. 2024  |  Mladina 33  |  Kultura  |  Portret

    Simon Chang / Fotograf, ki želi dati glas prezrtim in pozabljenim

    Pacienti psihiatričnih ustanov, begunci in ljudje, zaznamovani z izkušnjo vojne, igralci v pornografski industriji, kraljice preobleke. V Sloveniji živeči in delujoči tajvanski fotograf Simon Chang (1978) že vrsto let dokumentira življenja in zgodbe marginaliziranih skupnosti, ljudi, odrinjenih na rob, umaknjenih pogledu širše javnosti. Po eni strani je njegovo ustvarjanje močno zaznamovala izkušnja tujstva, po drugi pa ga že od nekdaj ženeta neusahljiva radovednost in želja odstreti tisto, kar je skrito za tančico skrivnosti.