MLADINA Trgovina
  • Marcel Štefančič jr.

    15. 12. 2017  |  Mladina 50  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Pokvarjeno predmestje

    Suburbicon, idilično predmestje, ki ga zgradijo v petdesetih letih in ki ga oglašujejo s sloganom »Pridite domov«, je dom bele rase, čistosti, varnosti in ameriške pite (očitno zmodeliran po pensilvanskem Levittownu), talilni lonec vsega, kar je belo (»Pridejo iz New Yorka, Ohia in celo Mississippija«), metropola belskega nacionalizma, toda temelji te trumpovske »velike« Amerike se zamajejo, ko se v eno izmed premnogih ličnih hišk preseli črnska družina (Karimah Westbrook, Leith M. Burke & Tony Espinosa). Državljani začnejo histerično zborovati, mahati s konfederativno zastavo, trositi strup in vreščati, da črnci še niso zreli za življenje z belci, da bodo zdaj cene njihovih nepremičnin padle in da bo več nasilja. Več

  • Veljko Njegovan

    15. 12. 2017  |  Mladina 50  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Gary Numan: Savage (Songs From a Broken World)

    Enaindvajseta plošča britanskega pionirja synthpopa, industriala in sorodnih glasbenih žanrov Garyja Numana je pravzaprav nadaljevanje njegove zadnje plošče iz leta 2013 Splinter (Songs From a Broken Mind), na kateri se ukvarja z apokaliptično tematiko posledic globalnega segrevanja. S temačnimi, hkrati agresivnimi in atmosferičnimi sintetizatorskimi ter kitarskimi vložki, ki bi jih lahko primerjali s poetiko zgodnjih Depeche Mode ali Nine Inch Nails, Numan na zelo sodoben način dokaže, da si zasluži status pionirja elektronskih glasbenih žanrov, pri čemer se nikakor ne naslanja na svojo preteklost iz obdobja skupine Tubeway Army ali plošče The Pleasure Principle, temveč ponosno zre v utopično prihodnost. Več

  • Borka

    15. 12. 2017  |  Mladina 50  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Miguel: War & Leisure

    Miguel, ameriški zahodnoobalni predstavnik R & B-jevskega »krunerskega« zibanja, je s prvimi tremi ploščami nekako bingljal med šablonskim popom in bolj osebno, rahlo odklonsko štimungo, z novim prispevkom pa očitno zavrže večino »umetniških aspiracij«. Meri na množično klikanje in vrhove lestvic. Njegov pečat ostaja nadstandardna količina kitarskega brenkanja, le da se dvanajstih posnetkov tokrat ne trudi skleniti, ampak raje stavi na skupek všečnih, počasnih popevk pregovorne kalifornijske ležernosti, večinoma erotiziranih metafor in kančka družbenega komentarja. Korekten pop, ki si ga bomo težko zapomnili po čem drugem kot po tem, da eden od gostov, J. Cole, omeni Makedonijo in Srbijo. Več

  • Goran Kompoš

    15. 12. 2017  |  Mladina 50  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Paloma Faith: The Architect

    Potem ko se je ekscentrična pevka in ustvarjalka pesmi že s prejšnjima ploščama znašla v prvi kategoriji angleških pop zvezdnic, ne skriva, da z novim albumom meri še više. Zanj je angažirala ekipo vidnih hitmejkerjev, ali je bila odločitev pravilna, pa bo pokazal čas. Za zdaj se zdi, da so ji s spolirano radijsko pop povprečnostjo odvzeli precej očarljive norčavosti, ki sta jo denimo s Pharrellom Williamsom tako mojstrsko ovekovečila na nekaterih njenih starejših singlih. Ni pa k sreči ničesar kompromitirala z besedili. Ta so postala celo bolj – tudi politično – angažirana, česar ne skrivata niti »inspiracijska« monologa igralcev Samuela L. Jacksona in Owna Jonesa. Ob pogumnejši izbiri producentov bi novo ploščo Palome Faith bržkone laže umestili med letošnje pop favorite. Več

  • Goran Kompoš

    15. 12. 2017  |  Mladina 50  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    John Carpenter: Anthology: Movie Themes 1974–1998

    Da je tretja studijska plošča filmskega režiserja in skladatelja Johna Carpenterja izšla dober teden pred dnevom čarovnic, je logično. Ne zato, ker je po tem dnevu naslovil svoj kultni horror iz leta 1978, pač pa zato, ker je osrednja, suspenzivna glasbena tema iz njega postala tako rekoč univerzalen halloweenovski soundtrack. Tudi to skladbo je Carpenter, tako kot skladbe za številne druge svoje filme, napisal sam. Ker pa se marsikdo ob omembi filmov, kot so Noč čarovnic, Megla, Napad na policijsko postajo številka 13 ali pa Beg iz New Yorka, prej kot filmskih prizorov spomni glasbe, je bil skrajni čas, da se je naposled odločil objaviti prvo antologijsko zbirko svoje filmske glasbe. Več

  • Goran Kompoš  |  foto: Miha Fras

    15. 12. 2017  |  Mladina 50  |  Kultura  |  Dogodki  Za naročnike

    Zvezda svetovnega formata

    Novica, da je zasedba Laibach ob premierni predstavitvi nove plošče Also Sprach Zarathustra pred domačim občinstvom razprodala kar dva zaporedna koncerta v ljubljanskem Kinu Šiška, nas ni presenetila. Če že, nas je presenetilo dejstvo, da se za zdaj še niso odločili za koncert v naši največji koncertni dvorani dvorani Stožice, kjer vse pogosteje videvamo tudi domače glasbenike. Fenov za tak podvig imajo dovolj, od takih, ki se njihovih koncertov udeležujejo zaradi črednega nagona (kar je neizogiben atribut vsakega pravega pop benda), do takih, ki na koncerte hodijo razvozlavat nova subverzivna sporočila, in tudi takih, ki tja preprosto pridejo zaradi glasbe in spektakla. Slednji smo prejšnji petek lahko le uživali na še enem izjemnem koncertu. Več

  • Jernej Lorenci, gledališki režiser

    15. 12. 2017  |  Mladina 50  |  Kultura  Za naročnike

    Jernej Šugman (1968–2017)

    Prva slika. Več

  • Izak Košir

    15. 12. 2017  |  Mladina 50  |  Kultura  |  Dogodki  Za naročnike

    Boštjan Čadež: PD4, Aksioma, Ljubljana

    Vizualnega umetnika Boštjana Čadeža - Fška, ki je leta 2006 kot študent oblikovanja svetovno zaslovel z računalniško igro Line Rider (ta mu je prinesla nagrado za inovativnost na področju interaktivnih digitalnih vsebin, in to sočasno s korporacijo Nintendo oziroma njenim izdelkom Wii Sports), mnogi vidijo kot pravega pionirskega raziskovalca, saj ga naprej ženejo le trdi orehi, ki se jih pred njim ni lotil še nihče drug. Tokrat nas bo postavil v prazen prostor, v katerem bodo zgolj VR-očala in nekaj oddajnikov. Delo PD4 raziskuje idejo o prisotnosti in zavedanju samega sebe, ki se meri z učinki, kot so občutek za prostor, čas, telo in razpoloženje. Več

  • Izak Košir

    15. 12. 2017  |  Mladina 50  |  Kultura  |  Dogodki  Za naročnike

    Estetika potrošnje v socializmu, Balassijev inštitut, Ljubljana

    Muzej za arhitekturo in oblikovanje je pripravil izbor slovenskih in madžarskih tržnih, pa tudi filmskih plakatov iz 60. in 70. let. Danes je oglasov na zunanjih površinah absolutno preveč in marsikdo bi bil takoj za to, da bi jih povsem umaknili z ulic, v času socializma pa so bili redkost. V Jugoslaviji so si večjo prisotnost na ulici zagotovili z ekonomsko-političnimi spremembami v 60. letih, pridobitniško-potrošniški zagon pa so dobili v 70. letih. Na Madžarskem je bilo polje plakata svojevrsten medij svobode, saj se politika s tem področjem ni posebej ukvarjala. Plakat na ulici je bil tako redka zvrst likovne umetnosti z zahodnim pridihom. Več

  • Izak Košir

    15. 12. 2017  |  Mladina 50  |  Kultura  |  Dogodki  Za naročnike

    Marij Pregelj: Retrospektiva, Moderna galerija, Ljubljana

    Moderna galerija predstavlja še enega velikana slovenskega modernizma, slikarja Marija Preglja (1913– 1967). Tema njegovega slikarstva je bila praviloma človeška figura, ki jo je upodabljal skozi uprizorjeno bolečino, trpljenje in nasilje, pa tudi skozi uporništvo, borbo in revolt. Na razstavi, ki se bo osredotočila na zadnja desetletja Pregljevega opusa, bo predstavljen izbor okoli 300 del v vseh »njegovih« medijih, od klasičnega slikarstva do monumentalnih stenskih mozaikov. Več