MLADINA Trgovina
  • Marcel Štefančič jr.

    17. 3. 2017  |  Mladina 11  |  Kultura  |  Film  Za naročnike

    Zbeži!

    Pred petdesetimi leti je Joey (Katharine Houghton) domov, na večerjo, pripeljala svojega novega fanta – črnca (Sidney Poitier). Njena oče (Spencer Tracy) in mati (Katharine Hepburn), sicer velika liberalca, sta se delala, da je vse okej, a nelagodja nista mogla skriti. Črnec ne bo postal belec. Reimaginacija te »prelomne« situacije je lahko danes – po neuspehu »postrasne« Amerike, po vseh tistih policijskih likvidacijah črncev, po črnski deziluziji, po izvolitvi Donalda Trumpa ipd. – le grozljivka. Zbeži! je grozljivka, ki bi najraje kar sama kričala, a krike – po krajšem premisleku – raje prepusti tistemu finemu, liberalnemu, politično korektnemu občinstvu, ki bi Obamo, če bi bilo mogoče, volilo še tretjič. Več

  • Bernard Nežmah

    17. 3. 2017  |  Mladina 11  |  Kultura  |  Knjiga  Za naročnike

    Peter Wohlleben: Skrivno življenje živali

    Izhajajoč iz splošnega nepoznavanja živali predstavlja nezamisljive primere veveric, ki so posvojile mladiče bližnjih sorodnic, in vrane, ki je vzgojila mladega mačka. Potem prednost živali pred strojem: strojna vleka dreves uniči gozdna tla do globine dveh metrov, konj pa je do narave prijazen delavec, še zlasti, ker se mu pri gozdarju lepo godi; namen tega je namreč najti takšno delovno mero, da jo bo konjič igrivo ponavljal iz dneva v dan. Poseben lisjak je bil jelen, ki je spretno bežal pred streli lovca, saj je prepoznaval avto, s katerim se je ta vozil na lov. A ne le to, ločil je isto znamko avtomobila, s katerim se je v gozd pripeljal gozdar, pred katerim pa ni bežal. V zagati se je znašel štrk, ki je nekje izgubil svojo štorkljo in spomladi znesel gnezdo z novo družico, a glej vraga – na istem kraju se je pojavila še stara in štrk je v potu svojega obraza nosil hrano v dve gnezdi. Več

  • Matej Bogataj

    17. 3. 2017  |  Mladina 11  |  Kultura  |  Knjiga  Za naročnike

    Orhan Pamuk: Rdečelaska

    Potem ko preberemo uvodne citate o Ojdipu, vemo, da se mora zgodba o mladem fantu, ki se znajde po očetovem pobegu, tokat drugačnem od prejšnjih izginotij zaradi policijskih zaslišanj, zvrniti v dramo. Vemo, da bomo priča silnim strastem in očetomorom in Sfinginim ugankam, mogoče tudi končni oslepitvi. V tem nam pritrjuje to, da je edina zgodba, ki jo vajenec pove (sicer po Freudovem povzetku, čeprav se odloči, da jo bo enkrat zares vso prebral), Ojdipova in je odgovor njegovega mojstra tista znamenita islamska anekdota o možaku, ki je bežal pred smrtjo, ona pa se je čudila, da ga vidi v tem mestu, ko ima vendar srečanje z njim povsem nekje drugje – tam, kamor je zbežal. Več

  • Goran Kompoš

    17. 3. 2017  |  Mladina 11  |  Kultura  Za naročnike

    Prvi slovenski bojler

    Osmerica domačih didžejev in producentov že nekaj časa odšteva dneve do 14. aprila, ko se bo predstavila pred največjim, zagotovo pa najbolj mednarodnim občinstvom v svoji karieri. V sodelovanju z ekipo koncertnega promotorja in založbe Stiropor se bo v Sloveniji namreč premierno mudil Boiler Room, ki je spremljanje glasbenih dogodkov v živo prek spleta spremenil v globalno senzacijo. Ja, verjetno bi težko našli ljubitelja plesne elektronike, ki se še ni tako ali drugače spoznal s to priljubljeno platformo, novodobno televizijo. Brez nje bi bila klubska subkultura v zadnjih šestih letih precej bolj dolgočasna. Več

  • Borka

    17. 3. 2017  |  Mladina 11  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    José James: Love In a Time Of Madness

    José James je predstavnik mlajše generacije v klasični disciplini vokalistov »črne muzike«, ki se je kaj hitro prebil v prvo ligo jazzovskega posla. Z novim albumom naj bi se zgodila ključna preobrazba, celo »ponovno rojstvo«: James raje kot po jazzovskih štiklih poseže po trendovskem R & B-ju, s čimer želi doseči širše, recimo mlajše občinstvo. A to je nekoč precej uspešneje že dosegel, ko se je na drugem albumu Blackmagic povezal z različnimi aktualnimi producenti elektronike. Vendar obstaja ključna razlika: takrat je zavil tudi v glasbeno podzemlje, tokrat pa ostaja v varnem objemu spoliranega in pravilnega. Sedaj, ko pop-snema, se zdi, da tudi bolj po-snema, kot narekuje. Tako neprivlačno žametno, da kar zdrsne mimo ušes. Več

  • Goran Kompoš

    17. 3. 2017  |  Mladina 11  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Ed Sheeran: ÷

    O tem, da bo tretja plošča pop zvezdnika Eda Sheerana (z velikim naskokom) že prvi teden pristala na prvem mestu britanskega charta, ni bilo dvoma. Je pa najmanj neokusno, če že ne groteskno, da se je na lestvici singlov med prvimi 20 znašlo vseh 16 skladb z delux različice plošče. Več kot o Sheeranu in njegovi glasbi to seveda pove o (sodobnem) glasbenem ustroju in navadah konzumentov pop glasbe. Sheeran ne skriva, da je skladbe ustvarjal z veliko preračunljivosti, a to je v mainstreamu tako ali tako prej pravilo kot izjema. Zato so številne kritike, ki so album le zaradi tega povsem raztrgale, smešne. Lahkotne, do (radijskih) ušes prijazne pop skladbe so resda povprečne, toda še zdaleč niso tako zanič, kot namigujejo skromne ocene. Več

  • Veljko Njegovan

    17. 3. 2017  |  Mladina 11  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Ana Pupedan & Jani Kovačič: Besne pesmi

    Besne pesmi, obsežna izdaja 36 sodobnih protestnih pesmi, plod sodelovanja Janija Kovačiča in pivške zasedbe Ana Pupedan iz časov ljudskih vstaj proti slovenski oligarhiji, so nekakšen glasbeni spomenik protestom, hkrati pa nas znova spomnijo na vse dobre lastnosti kolektivizma, tovarištva in skupnih ciljev. Gre za vsakdanje pesmi z močnim političnim nabojem, ki jim Kovačičev značilno teatralni vokal in pestra glasbena spremljava Ane Pupedan vdahneta nove pomene. Mešanica šansona, ljudske glasbe, rocka in drugih žanrov se strne v sodobno protestno pesmarico, glasbeni dokument današnjega časa, dokument upora. Besno, sproščeno in duhovito sodelovanje. Več

  • Goran Kompoš

    17. 3. 2017  |  Mladina 11  |  Kultura  |  Plošča  Za naročnike

    Charli XCX: Number 1 Angel

    Zavlačevanje založbe Asylum z izidom tretjega albuma Charli XCX, ki ga je ta menda končala že pred dobrim letom, je imelo vsaj dva pozitivna učinka. Najprej februarja lani izdani EP Vroom Vroom in zdaj še mikstejp Number 1 Angel z desetimi novimi skladbami. Britanska pevka in ustvarjalka pesmi je z obema ploščama krenila v povsem novo, z drzno elektronsko pop podobo zaznamovano smer, ki ji marsikdo (upravičeno) napoveduje, da bo postala prihodnost mainstreamovskega popa. Več

  • Goran Kompoš  |  foto: Miha Fras

    17. 3. 2017  |  Mladina 11  |  Kultura  |  Dogodki  Za naročnike

    Cvetober z roba

    Dogodki, kot je festival Tresk, so v našem prostoru nujno potrebni. To se je letos potrdilo že na njegovem preddogodku, okrogli mizi z naslovom Vizija 2018–21: Pregled stanja nepopularne glasbene kulture. Sodelujoči govorci, vidni akterji domače glasbene scene, tam niso (samo)opravičevali konkretnega festivala, ki ga je letos osmo leto zapored organiziral Radio Študent, pač pa so v kritičen razmislek vzeli samo sceno in predvsem odnos ministrstva za kulturo do »robnih« glasbenih panog. Te naj bi bile denimo prisotne v Nacionalnem programu za kulturo 2018–21, toda hkrati se vsako leto zvišujejo kriteriji in nižajo subvencije, kar povzroča životarjenje in zamiranje tovrstne ustvarjalnosti. Verjetno bi se resnično morali »nehati ukvarjati s servisiranjem starega avtomobila in začeti razmišljati o tem, kako sestaviti novega«, je stanje slikovito opisal glasbenik Dre Hočevar, ki deluje predvsem v New Yorku. Več

  • Petra Tihole

    17. 3. 2017  |  Mladina 11  |  Kultura  |  Dogodki  Za naročnike

    Dom, ljubi dom, Kino Šiška, Ljubljana

    Dokumentarec produkcijske hiše Sever & Sever, ki predstavlja otroke iz Mladinskega doma Malči Belič, je nastajal kar dve leti, lotila pa se ga je prekmurska režiserka Maja Prettner. Film beleži dogajanje v mladinskem domu, kjer bivajo otroci, umaknjeni iz socialno neprimernih okolij. Spremljali bomo četverico, katerih poti se v drugačnih okoliščinah ne bi prekrižale in ki kljub vsem pravilom v tem novo ustvarjenem domu iščejo pripadnost in zavetje. Več